Wskazówki, jak przygotować pyszne zdrowe jedzenie

Poza typową solą i pieprzem dostępny jest szeroki wybór przypraw, których można użyć, aby przenieść smak potraw na zupełnie inny poziom. Cynamon, kminek i papryka powinny być traktowane jako podstawowe artykuły kuchenne ze względu na ich synergię z różnymi potrawami. Mieszanie ze sobą niektórych przypraw (np. kurkumy z czarnego pieprzu) może poprawić ich indywidualne właściwości, zapewniając większe korzyści zdrowotne. Możesz nawet użyć przypraw, aby przenieść swój standardowy posiłek w zupełnie innym kierunku – jedno danie o dwóch wyraźnych smakach!

Eksperymentuj z ziołami

Zioła, podobnie jak przyprawy, są nieodzowną częścią zdrowego gotowania. Zioła bardzo dobrze komponują się z przyprawami i można je wykorzystać do podniesienia smaku lub nadania im innego wymiaru. W przypadku niektórych silnie pachnących potraw (np. wykorzystujących mięso narządów) zioła mogą być dobrym sposobem na zamaskowanie czegoś, co w innym przypadku byłoby przytłaczającym aromatem.

Zwariuj

Orzechy, takie jak migdały i orzechy nerkowca, stanowią dobre przekąski o dużej zawartości składników odżywczych. Są dobrym wyborem, gdy jesteś poza domem, ale nie tylko. Posiekane orzechy stanowią doskonałe i aromatyczne dodatki do sałatek i jogurtów. Możesz nawet zrobić ich mieszankę z mieszanką ziół i przypraw, dodać lekką warstwę oleju i upiec je, aby stworzyć naprawdę spektakularną przystawkę. Następnym razem, gdy zjesz porcję swojego ulubionego ryżu basmati, spróbuj przygotować go z orzechami nerkowca, zielonym groszkiem i kolendrą, aby wyraziste smaki.

scanholiday.com.pl

Redakcja perfumiq.pl

One thought on “Wskazówki, jak przygotować pyszne zdrowe jedzenie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *