Uczucie głodu – jak je zwalczyć?

0
154

Uczucie głodu zna każda osoba przechodząca przez dietę niskokaloryczną. Dręczące uczucie świdrowania w brzuchu może zaprzepaścić cały trud odchudzania. Dodatkowo głośne burczenie może powodować u nas poczucie wstydu, kiedy nasz brzuch da o sobie znać w towarzystwie.

Diety to nieodłączny element naszych czasów

Niektórzy odchudzają się z powodów zdrowotnych, ponieważ zagrożeni są miażdżycą lub cukrzycą, inni zaś ze względów estetycznych, ponieważ dążą do wymarzonej sylwetki. Zwalczanie uczucia głodu – czy jest to trudne? Z naszymi sposobami na pewno możliwe.

Należy jednak pamiętać, że nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje określonej liczby kalorii. Dlatego nie warto zbytnio się głodzić, w nadmierne głodówki zapewne odbiją się na nas niekorzystnym efektem jojo. Warto również pamiętać, że mózg do prawidłowej pracy potrzebuje węglowodanów, dlatego nie należy z nich całkowicie rezygnować. Podczas odchudzania się może wystąpić uczucie zmęczenia, dlatego należy o siebie zadbać. Starajmy się nie odchudzać za bardzo, gdyż jest to niezdrowe. Warto wyliczyć sobie swoje BMI, czyli wskaźnik masy, i nim się kierować przy ustalaniu czy nasza masa jest właściwa.

Sposoby na zwalczanie uczucia głodu

Guma do żucia
Łatwy i szybki sposób na ograniczenie uczucia głodu. Gumę do żucia możemy mieć zawsze pod ręką – czy to w kieszeni czy w torebce. Jej miętowy smak szybko ograniczy nam apetyt i da wrażenie świeżo umytych zębów – po myciu zębów nie sięgamy już po jedzenie. Dodatkowo żucie gumy jako czynność może przypominać przeżuwanie pokarmu, dzięki czemu nasz mózg otrzyma informację, że już jadł.

Woda mineralna
Zwykła woda mineralna (może być także gazowana, według własnych preferencji) to także świetny sposób na zabicie uczucia głodu. Gdy poczujemy się głodni warto napić się wody, która wypełnia żołądek, a nie dostarczy nam zbędnych kalorii. Co więcej, często uczucie głodu wynika też z odwodnienia, a organizm szuka jakiekolwiek źródła płynów, więc po wypiciu wody to uczucie zanika.

Czas
Często uczucie głodu mylone jest z apetytem, ochotą, chociażby na słodkie. Przy pierwszym uczuciu głoski warto spojrzeć na zegarek i odczekać pięć minut zanim sięgnie się po jedzenie. Jest duże prawdopodobieństwo, że po tym czasie przestaniemy odczuwać głód. Co więcej, głód zazwyczaj mija, gdy po prostu go przeczekamy.

Przy połączeniu tych trzech elementów jesteśmy w stanie poradzić sobie z uczuciem głodu w niemalże każdej możliwej sytuacji. Jak widać, jest to całkiem proste i szybkie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here